familienuijtenopreis.reismee.nl

Met de motorhome rijden door Queensland Australie!

Motorhome/camper

Na een paar fijne dagen in Brisbane halen we de besproken camper op.

Het is het merk Apollo en enorm groot en hoog; boven het bestuurdersgedeelte zit een twee persoonsbed, tevens achterin de camper. Tussenin zit een zitje,keuken en badkamer. Het is heerlijk om de rugzakken/koffers uit te pakken en alles een vast plaatsje te geven. Ook boodschappen doen is een uitje. De camper gaat dan gewoon mee; er zijn overal voldoende parkeerplaatsen! Zelfs in dorpen/stadjes, strand of bij bezienswaardigheden.
Koken gaat gemakkelijk. Naast de keuken in de camper heeft iedere camping een keuken met meerdere barbeques.

Noosa en Frasereiland
We rijden door naar het mooie en rijke kustplaatsje Noosa waar we een paar nachten staan. Vanuit hier rijden we verder noordelijk via de Bruce Highway en komen aan in Hervey Bay. Hier staan we met de camper direct aan een prachtig strand en er mag zelfs gezwommen worden in de zee! Geen nare kwallen (jellyfish), haaien of krokodillen!

We boeken vanuit hier een boottrip naar het Fraser eiland. Dit eiland hoort bij 1 van de natuurwonderen van de wereld en terecht! Het is een groot eiland met alleen zandbodem en heel apart: je mag hier met een 4 wheel drive rijden op het strand! Wij gingen met de 4WD bus en we moesten allemaal veiligheidsgordels aandoen. Duidelijk werd ook al snel waarom! Er zijn hier geen wegen te bekennen en de bus ‘stuitert' alle kanten op met rijden door het losse zand. Een paar meter verder begint de zee, die is enorm ruw en zit vol met haaien! Daar scheuren we door de branding met 80km per uur. Kortom een avontuur!

Na een wandeling door gekleurde zandduinen gaan we naar het hoogtepunt van de trip: Lake Mc Kenzie. Dit is een felblauw zoetwatermeer met het witste zandstrand dat er bestaat en uiteraard gaan we hier een duik nemen! Heerlijk!

Rond 17.00 uur gaan we weer terug met de boot naar het vaste land.

We besluiten om 1 nacht langer te blijven in Hervey Bay. Heerlijk luieren, boodschappen doen en naar de kapper!!!

Rockhampton
We rijden weer verder naar het noorden en hebben 450 km voor de boeg... We rijden alleen op de A1 oftewel 'de Bruce Highway' dus gelukkig missen we de GPS niet (die we ook niet hebben). De weg gaat door een indrukwekkend natuurgebied met bergen. Australie is een erg veilig land maar je moet wel voor het donker op je bestemming zijn in verband met de vele rondhuppelende dieren die meer gevaar opleveren dan iets anders. We zien inderdaad ook enkele dode dieren langs de kant liggen zoals kangaroos.....

Verder is het apart om in een land te rijden dat groter is dan Europa en met maar 20 miljoen inwoners.
Het voelt soms wel als een Amerikaan die in 3 weken Europa door gaat reizen; er is hier zoveel te zien en het is ook moeilijk kiezen!

We zijn op tijd in de Rockhampton-camping en terwijl wij een avondmaaltijd bereiden, nemen de kinderen nog eventjes een duik in het zwembad.
Guusje had wat brood gestrooid voor de vele parkieten die hier rondvliegen maar later zagen we voor onze camper een merkwaardig beest brood eten en bij navraag bleek het een flinke possum te zijn.

WhitSundays en de eilanden

De volgende ochtend vertrekken we alweer, het kost ons weinig moeite om lange afstanden af te leggen. We genieten van de enorme ruimte in de camper; doen spelletjes, huiswerk en doen zelfs een dutje op bed maar genieten zeker ook van de uitzichten.

Om 17.00 uur checken we in op Arlie Cove camping in Arlie beach. De camping is prachtig tropisch, volop palmbomen, kaketoes en ander gedierte zoals een 1 ½ mtr lange leguan die voor onze camper op zoek was naar lekkernijen!

We zijn niet alleen in Arlie beach omdat het op de route ligt maar vooral omdat we de mooie eilanden voor de kust gaan bezoeken namelijk de WhitSundays!

Dit zijn 74 prachtige eilanden aan de rand van de Great Barrier reef en liggen 1 uur varen vanaf de kust. Turquoise zee, spierwitte zandstranden, koraal, blauwe lucht met volop zon....uiteraard een erg prijzig uitje maar ja, je bent hier ook niet ieder jaar...

In de bus naar de haven werd ons verteld dat er gelukkig geen haaien zijn in dit gebied want die zijn opgegeten door de zoutwaterkrokodillen.... Guusje werd er steeds nerveuzer van.... Vooral omdat de jellyfish/stinger op dit moment ook nog actief was (met tentakels van 3mtr)...
Gelukkig werd dit wat minder omdat we een wetsuite aantrokken die ons vooral beschermd tegen deze vervelende kwal.

Het snorkelen was erg mooi door het indrukwekkende koraal, geen kwallen gezien en wij (Fred en Jolande) hebben nogmaals gedoken. De middag hebben we afgesloten op het prachtige witte zandstrand van Whitehaven Beach.

No worries mate!

Groetjes Fred, Jolande, Guusje en Roosje

Joke, Ties en Martien

Weer een indrukwekkend verhaal op jullie log. Het is alsof we er zelf bij zijn, moet wel heel mooi zijn zoals jullie het beschrijven we gaan snel de foto's bekijken. Geniet er van xxx fam. Jansen

Jeanine

Heerlijk om jullie verhalen steeds weer te lezen. Het is net of we met jullie meereizen. Prachtige foto's ook. Maaaar kan niet wachten tot jullie weer terug zijn en bij ons op de boerderie komen kijken. We zijn over en het is hier echt prachtig.
Geniet er nog van, hele dikke kus Jeanine en Co

Hoi Fred, Jolanda, Geesje, Roosje,

Leuk jullie reis te volgen en mooie foto's. Ziet allemaal erg aantrekkelijk uit.
Hier staat Koninginnendag weer voor de deur. Zelf net 2 x naar Mezz geweest, Fred. Er was een Belgisch festival met als de titel ''Ik zie u graag'' l2 kinderen van Kamagurka, ongever 20 jaar, zien optreden met eigen band. Prachtige muziek die denken aan een moderne mix-versie van Pink Floyd, Prince en de Beatles.
Qua werk merken wij persoonlijk weinig van de crisis hier. En Cobie zit nu een weekje in Marokko.
Geniet ze. ik reis maar in mijn hoofd.
Groetjes

Jan Hetsen

En tikfout : Het gaat om 2 kinderen van Kamagurka en niet om 12, zoals het lijkt. Hij is wel een beetje gek, Kamagurka maar zo gek nou ook weer niet.

lily!!!!!!!!!!!!!!!!

hallo roosje bij ons(nederland)is het heel goed!
hoe is het met jou?......met mij is het goed.
die kwal in jullie verhaal leek mij onzettend vies en eng.
bij ons thuis is het meivakantie.
ik vind het heel erg leuk wat jullie allemaal doen op vakantie.
wij gaan met de vakantie naar italie en frankrijk maar misschien gaan we ook hellemaal niet op vakantie.
jammer he, weet je hoe dat komt omdat mijn mamma een hernia heeft(2e hernia)ik vind dat heel stom maar ja dat gaat zo soms in het leven.
nog heel veel groetjes van lily!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en ik vind het ondzettend leuk dat je mee doet aan de avondvierdaagse
daaaaaag roosje
nog veel genieten want het is bijna voorbij doei!!!!!!

rooosje

jammer ja

john nuyten

Tsja de tijd gaat wel erg snel. Komen jullie nu alweer bijna terug? Is overigens ook altijd weer leuk hoor, thuiskomen. Ik vermoed dat jullie helemaal geinspireerd thuiskomen: dat haal ik uit de verhalen. Ik zelf probeer altijd mijn vakantiegevoel (wereldburger!) vast te houden als ik weer terug ben, nou ja dat lukt me niet altijd. Ben overigens wel benieuwd (een beetje gemene vraag) welk land/gebied jullie het indrukwekkendst vonden.
Groeten,John

Mjan

Heerlijk dat alles zo goed gaat met jullie voor mij is het elke keer weer een mini vakantie om alles te lezen.

grz
xx
Mjan

ineke jacobs

hoi hoi, toch nog maar een keer reageren, wat leuk om jullie te volgen. zeker nu in australie, waar we heel veel herkennen van de verhalen die jullie schrijven. Rockhampton, arlie beach, the whitsundays.... hebben wij ook allemaal mogen zien en beleven.
geweldig. gisteren waren we met z'n vieren uit eten en dan gaat het toch altijd weer even over de reis die we samen gemaakt hebben. dus geniet nu lekker, en je zult merken dat je dat nog lang hierna doet. bij ons is het inmiddels 2 jaar geleden. en nog.... groetjes ineke jacobs (nenini) 2e hands winkel of is het allemaal al weggezakt Jolanda? Nog heel veel plezier!!!

anja

Dag allemaal

Lijkt me 'the easy life' in Australië. Zeker na India. Geniet ervan, want de tijd gaat snel voorbij. Ben benieuwd naar jullie andere verhalen.

Liefs Anja

wittepeer

heey
weet iemand nog een goede site voor
camper informatie want ik doe er een
spreekbeurt over