familienuijtenopreis.reismee.nl

Tussenstops Kota Kinabalu en Singapore

Kota Kinabalu:

In dit klein stadje zullen we 4 nachten blijven zodat we alle tijd hebben ons reisschema te kunnen gaan bekijken, skypen enz.

We hebben daarom een wat luxer hotel gehuurd met 2 royale kamers.

Kota Kinabalu is een vrij nieuwe maar saaie stad. Veel hoogbouw en weinig authentieke gebouwen. Daarom nemen we de tijd om lekker te luieren, te internetten en te shoppen. We hebben de skype geinstalleerd zodat Roosje goedkoop kan bellen met haar vriendinnen en Guusje kan zelfs skypen met haar klas!

Het weer is nu ook iets aangenamer: rond 30 graden en in de avond een regenbui.

Het eten is hier echt heerlijk; eten is vanaf Euro 0,50 tot Euro 10,- per persoon in de restaurants. Ons voorkeur ligt bij de gezellige markten waar ze vaak buffetten hebben. Een noodle soep wordt ter plekke gemaakt, verder ook alle wokgerechten en verse fruitsappen.Wijn en bier is hier meestal niet te verkrijgen maar ook hier worden we handig in; we nemen bier zelf (koud) mee vanuit een lokale supermarkt.

Gelukkig hebben we na lang zoeken een camper gevonden in Australie; het is namelijk ook Pasen in Australie en daarom was het niet gemakkelijk om een beschikbare camper te vinden!

Singapore

Op 8 april vliegen we terug naar Singapore waar we slapen in hotel Fragrance in de wijk; Little India.
Kan een kamer nog kleiner zijn dan een 2 persoonskamer? Jawel, de familiekamers in dit hotel zijn nog kleiner! De prijs is super, het is erg schoon en het heeft zelfs een zwembad op het dak! De rugzakken worden op elkaar gestapeld zodat we in ieder geval loopruimte hebben maar veel zullen we toch niet op onze kamer zijn want we zitten in een superleuke buurt: Little India!

In tegenstelling met de wolkenkrabbers in Singapore bestaat little India buurt uit leuke kolononiale huizen. Op de begane grond zijn bazaars, winkeltjes, restaurants en cafeetjes!

Helaas betaal je hier wel met de Singapore dollar in plaats van de Indiase Rupee dus we houden ons in. Wel hebben Guusje en ik een leuke markt ontdekt waar we een paar jurkjes gekocht hebben voor weinig geld.

We hebben een doos vol met leesboeken opgestuurd naar de vriendin van Sjoukje en die heeft ze naar ons hotel gebracht. Heerlijk, we hebben weer genoeg te lezen! Ik ga nu beginnen in het boek ‘De wereldverzamelaar' die ik van klas van Roosje heb gekregen.

Bovenstaand stukje heb ik tijdens de vliegreis getypt die ons brengt naar 'Downunder' oftewel AUSTRALIE!

Als een soort afsluiting van het bezoek aan little India hebben we in het Qantas vliegtuig naar de film 'Slumdog millionaire' gekeken, met movies on demand !! Een aanrader (wel voor 15 jaar en ouder!)

Groetjes en kusjes,

Fred, Jolande, Guusje en Roosje

carole

Ik wil daar ook zijn. Geweldig wat een tijd hebben jullie. en wat een leuke foto,s . geniet lekker van australia en goodday maids liefs carole en de boys