familienuijtenopreis.reismee.nl

Afscheid van India

Laatste dagen in India!

Bezweet en allen gammel van de vele kilometers rijden komen we aan in de grote stad Delhi. Hier wonen meer dan 20 miljoen mensen enzijn de grootste tegenstellingen tussen arm en rijk. Als de auto stopt voor een stoplicht komen er gelijk bedelaars naar je auto en laten hun misvormingen zien! Ook kinderen doen allerlei kunstjes in hoop wat geld te krijgen. Het klinkt vreselijk maar wat men ook zegt: je raakt eraan gewend.
We checken in in ons helemaal nieuwe hotel en dit is ook letterlijk zo, muren waren net klaar en overal lag bouwstof! Verder volop mensen die aan het klussen zijn. Maar de prijs en ligging zijn daarentegen perfect: midden in het wijkje van de grote bazaar van Delhi!
Na heerlijk te hebben geshopt voor de allerlaagste prijzen maken we ons klaar voor een diner bij Ali thuis.
We worden opgehaald door Ali's broer en zijn rickshaw. Tijdens de rit kijken we weer onze ogen uit; volop markten waar bv kippen terplekke geslacht worden, speelplaats van de kinderen is een kleine vuilnisbelt en heel veel bedrijvigheid.

Ali woont met zijn gezin op de 2e verdieping van een klein huis en heeft hier 2 kamers en een klein keukentje. Hier slapen ze ook op een kleed op de grond.
We worden hartelijk omhelst door de gehele familie inclusief schoonfamilie! Daarna gaan we naar 1 van de kamers: debezoekruimteen gaan we op een kleed zitten waar we ook gaan eten. Als ik (Jolande) uit het raam kijk moet ik gelijk denken aan het boek 'de vliegeraar' het lijkt echt alsof je teruggaat in de tijd en je ziet kinderen vliegeren vanaf de daken!
Het eten is ronduit heerlijk! Kipgerechten, rijst, groenteschotels en nog meer.
Ali heeft 5 kinderen waarvan de oudste 7 jaar is, toch is het niet druk, ze kijken naar ons en helpen ook mee.Hoewel Ali en zijn familie niet veel geld hebben, krijgen we bij vertrek nog allerlei kadootjes waaronder gouden oorbelletjes voor de kinderen! Guusje en Roosje waren er heel stil van!

Ali vertelde nog over zijn activiteiten om arme kinderen in zijn buurt zonder ouders maaltijden te geven en te steunen bij het behalen van hun schooldiploma. Wellicht is dit een goede besteding voor de goede doel pot van het uitzwaaifeest. We krijgen hier nog wat meer info over.

De volgende dag gaan we naar het vliegveld voor de lange reis naar Kuala Lumpur, maar wel budgetvriendelijk!

Groetjes & Kusjes,
Fred, Jolande, Guusje en

Roosje

Jenna

Hoi!

Jullie vallen van het ene avontuur in het andere.. En zullen heel veel indrukken op doen. Wel heftig soms lijkt me.

Heel veel groetjes en ontzettend veel plezier!

Jenna

fleur !!!!

hoi roosje
we (de klas) hebben je pakje net pas op school gezien dat was erg leuk met die kruiden het rook er meteen naar in de klas.

xxxx fleur

Amber!!!

hoi roosje!!!
sorry dat ik zolang geen mailtje meer heb gestuurt, ik had het gewoon heel druk.
Echt heel leuk dat je die kruiden naar de klas had gestuurt,je had er ook nog een briefje bij gedaan, hadden we (de klas) gezien!
En? was het leuk in india?
we hebben vandaag gehockyd tegen tempo, we hebben met 5-0 gewonnen!
groetjes en kussen van Amber.

Amber!!!

HEB JE DE SPELTJES DIE JE VAN MIJ HEBT GEKREGEN WEL EENS IN??????????????????????????????????????
XXXXXXXXXXXXXXX VAN AMBER

John Nuyten

Mooi die india verhalen. Ik krijg er zelf weer helemaal zin in. En dat komt goed uit want nog maar een paar maanden en dan mogen Anja en ik ook weer eens kijken. Ik was wel benieuwd wat jullie er van vonden: ik ga er altijd heel graag naar toe en volgens mij vonden jullie het ook een mooilan. Toch? Succes met de verdere reis

luka

hoi Roos we hebben de kruiden gezien.
Maar de kruiden ruiken niet zo lekker.en ik heb de
foto,s gezien het eten ziet er lekker uit.heel veel
plezier in het volgende land.en de groeten van Luka

fleur !!!!

hoi roos
hoe is het daar hier gaat alles goed.
we(de klas) zijn geld aand sparen voor de arme mensen de groepe acht gaan lopen met een tas op hun rug daar in zitten water flessen dan gaan ze 6 km lopen.
laat je nog eens iets weten ?????

xxxx fleur

sanne verhoef

heey schat zullen we weer een keertje afspreken xxxxxxxxxxxxx sanne