familienuijtenopreis.reismee.nl

Onze eerste week in Azie

Van Breda naar Goa.

10 februari: de reis gaat beginnen!
Van Brussel naar Londen gaat een uurtje sneller omdat we een vroegere vlucht kregen vanwege te verwachten sneeuwstorm. Het was echt tijd om naar warmere oorden te vertrekken.
Vlucht vanuit Londen naar Singapore was en prima vlucht: iedereen had zijn eigen tv-tje en kon eigen muziek, films of games kiezen. Zelfs de allernieuwste films zaten hierbij, wij kozen gelijk voor Australia!

Singapore
Ja, in Singapore bleek dat onze 4 rugzakken niet waren aangekomen, toch een klein drama omdat de medicijnen van Jolande verdeeld waren over de bagage...
Maar je wordt er ook wel flexibel van! Meteen een aziatische les in het loslaten van het materiele. We zouden maar 3 dagen in Singapore zijn, dus spannend. Gelukkig in de avond van de 2e dag kregen we het telefoontje dat de bagage naar ons hotel werd gebracht. Daar waren wat tranen van geluk!
In Singapore was het tropisch warm: 31 graden en klam. De singapoorse taxi-chauffeurs zijn trots op hun land en heel vriendelijk. Het lijkt of je overal dezelfde vriendelijke oude mannen tegenkomt: dan zijn ze taxi-chauffeur, dan bakken ze ommeletten in het hotel en 's-avonds verkopen ze nep-merk horloges.
Heel lekker eten, schoon, welvarend, internationale sfeer met wolkenkrabbers, Singapore in het kort.

Naar India: Bangalore
Met de low-cost carier Tiger Airways naar Bangalore, vertrek 21.15 aankomst 23.00 vlucht van 4 uur. Modern vliegtuig, veilig, efficient, prima. India here we come: gewoon even een taxietje regelen op het vliegveld en dan lekker overnachten bij de vader van een van onze vrienden. Dat taxietje was een heel gedoe. Bij aankomst zoekend rondlopen met een trolly vol bagage is vragen om veel 'hulp'. We konden kiezen uit 10 taxi's, maar we moesten die ene groene taxi hebben: Meru.
Na wat heen weer geduw hadden we de goede.
Vanaf het vliegveld begon onze rit naar de stad in het donker. Na de nieuwe snelweg zagen we de eerste krotten -huisjes in de buitenwijken: daar waren we wel even stil van. De taxichauffeur begon enthousiast aan de lange rit van 1 uur, maar in de binnenstad van Bangalore raakte deze jongeman toch de kluts kwijt. Midden in de nacht kon hij de juiste straat niet vinden. Ondertussen maakten wij kennis met Bangalore by night in een wijk met stille straten, met veel opgebroken stukken, vuilnis met zwerfhonden, vaag een paar mooie tempeltjes. We werden gered door onze gastheer zelf: daar kwam hij aangelopen in een zijstraat die we al twee keer waren voorbij gereden. Hij woont in een leuke smalle straat. Door het boek “ Hoe wikkel je een Sari om” van Brigitte Ars, hadden we een idee wat we konden verwachten. Alles wat met hygiene te maken heeft, was nu spannend: hoe moest je je tanden poetsen, kon je de koffie met melk wel drinken? We worden zeer gastvrij ontvangen voor maar een kort verblijf van 1 nacht. Jolande, Guusje en Roosje slapen in 1 bed en Fred op de stretcher.
In de ochtend de eerste blik en vreemde geluiden op India bij daglicht:.
Volgens Roosje was het straatje net de Fata Morgana van de Efteling: het was druk met kooplieden en schoolkinderen. Na een onbijt en samen op de foto met onze gastheer, gingen we met dezelfde taxi terug naar het vliegtuig. De vader van onze vrienden had dat de vorige nacht geregeld en hierbij ook nog een mooie prijs afgesproken. Op naar Goa!

Goa- relaxen op het strand
Met de taxi van het vliegveld naar Palolem beach was 2 uur rijden: het was druk. Onderweg kwamen we de eerste koeien tegen op straat. In Palolem was het nog zoeken naar Alessandra Resort. Met de auto is het niet te bereiken. Guusje en Fred gingen op onderzoek uit en dat was wel even schrikken..... Via een soort veldje kwamen we eerst langs vieze blader-hutjes, loslopende varkens, honden en hier en daar wat afval hopen. Maar gelukkig liep dit paadje uit op het strand. Dat zag er al beter uit! Alessandra zelf is een van de mooiste plekken: direct aan het strand, goede, leuke hutjes, zeer relaxte zitkuilen met kussens, achtergrondmuziek Cafe del Mar en er werken vriendelijke mensen.
De primitieve hutjes liggen allen op het strand en fijn beschut onder de vele palmbomen wat ook wel nodig is want het is hier altjd rond 30 graden met zon.
We hebben de Indiase keuken geproefd: heel lekker. Wij kunnen de volgende combinatie aanbevelen: Paneer mix masala, Navralan korma, Malai kofta met tjapatties of rijst. Voor de kinderen zijn er altijd fench fries maar eten zelfs ook de Indiase schotels!
We brengen onze dagen door met ontijten, zwemmen, relaxen, rondkijken (vooal naar de mooie kleurrijke kleding die de vrouwen dragen), lekker eten, lezen en 'shoppen' en heerlijk slapen.
Voor de kinderen was het even wennen (met name de armoede en bedelaars) maar voelen zich nu al helemaal thuis in Alessandra! We bljven hier tot maandag en dan vliegen we door naar Delhi.
Tot de volgende keer !

Groetjes en kusjes:
Fred, Jolande, Guusje en Roosje

Guusje (Bodewes uit Doorn)

Hey Jolanda (en family)! Leuk te lezen hoe de reis is aangevangen! Wa een "rijke"familie-ervaring. Guusje heeft zeker nog niet zulke puber-perikelen als die van mij hier! Die hangt hier boos aan de eetbar dat haar hele dag is verpest omdat niemand wat met haar wil/kan doen vandaag! Afijn, volgend jaar snakt ze waarschijnlijk naar zo'n vrije dag waarop ze niks hoeft! Met ons verder heel prima! Veel, heel veel reisplezier en liefs, Guusje

zoe

egt kei leuk meis...

freeke

heee rooosje
je voeddal map is bijna vool hoorc
ikk ben ook heel jaloers op jou
dat het daar leker weer is en heer niet

fleur

HOI Roosje, wat heb jij al veel meegemaakt! Ik ben héééél jaloers!!! het lijkt mij super gaaf! Zjin er ook andere kinderen en heb je daar al mee gesproken? Heel veel plezier en wij gaan over twee dagen carnavallen! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx fleur

Weth. Rombouts str 60

Hoi Nuijtjes

Leuk dat we jullie kunnen volgen. We hopen dat het een onvergetelijke ervaring zal worden, maar dat kan ook niet anders met zo'n schitterende reis.

Geniet er maar lekker van. We blijven jullie volgen.

Groetjes,

Han Els en Robbert

John Nuyten

Wat een spannende verhalen! Gelukkig krijg ik ze inclusief goede afloop te lezen, hoef ik me geen zorgen te maken.
Delhi wordt vast ook leuk, het is wel een heeeel drukke stad.
Ik heb wel ge-sms-ed maar ik weet niet of die wel aankomen. Ik blijf er op deze manier bij, dus blijf berichtjes sturen!
Groeten John en Anja

Jeanine

Hallo allemaal

Wat leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien.
Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin.
Geniet van al het moois wat jullie nog te zien krijgen en ik verheug mij al weer op jullie volgende berichtje.
liefs Jeanine

fleur !!!!

HOI ROOSJE
MORGEN GAAN WIJ CARNAVALLEN!! IK HOOP DAT JE HET DAAR LEUK HEBT.
IK GA ALS DUIVEL MET CARNAVAL.
WAT EEN LEUK JURKJE HEB JE OP DIE FOTO S AAN.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
FLEUR

carole petty

Nu jullie genieten lekker, wat leuk om jullie verhalen te lezen. blijven we zeker doen. liefs carole

Sanne

Hee Guus!!
Het waarschijnlijk heel erg leuk daar!
Mooie foto's en leuke verhalen!
Je kan trouwens heel erg leuk schrijven met alle mailtjes die je naar de klas stuurt!
Ik zal nog wel even krabbelen op hyves.
Nog heel veel plezier en geniet er van!
Kus xxxxxxx Sanne

fleur

hoi roosje
wat een leuk verhaal heb je naar de klas gestuurt
iedereen wou hem lezen.
wij hebben lekker ge carnavalt op school.
ik denk dat je het daar heel leuk hebt maar wel even wennen en nog heel veel plezier

xxxx fleur

AMBER!!!

hoi roosje, we hebben VAKATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lekker carnavale dus!
je had ook hele LEUKE mailtjes gestuurt.
je hebt het daar leuk dus!
het tema van school was muziek, en ik ging als hawai-meisje met een tamboerijn.
en je ziet er heel leuk uit op die foto's.
ik hoop dat het daar even leuk is zoals het eruit ziet,
is dat ook zo??????????????????
kusssssssssssssss AMBER!!!

AMBER!!!

Sorryyyyyyyyyy!, ik N vergeten:vakaNtie!!!
sorry, van AMBER!!!

Rozanne

Hoi Lieve Fred, Jolande, Guusje en Roos. Als ik zo jullie vehaal lees, is het toch allemaal geweldig om mee dit maken ( en jullie nog maar net begonnen )
Ben benieuwd hoe het in Deli zou zijn ..
Heelveel liefs voor jullie viertjes, Rozanne.

ciska kelly

Hallo family,

Zo te lezen gaat het prima met jullie en de foto's zijn om echt jaloers op te worden. Geniet heerlijk verder van de omgeving en van elkaar!

Groetjes de Kelly Family