familienuijtenopreis.reismee.nl

Sydney en Brisbane: verrassend Down Under !

Verbazingwekkend Sydney

Vrijdag 10 april in de avond komen we aan op Sydney Airport. Onze eerste stappen ‘Down Under'. Het is al een stuk frisser dan in Singapore. Het Menzies hotel waar we blijven, is een luxe hotel, midden in de city en we plakken er een aantal dagen aanvast door een scherpere prijs! Er is namelijk zoveel te zien in Sydney, dat we onze reis aanpassen: tot 15 april blijven we hier en we vliegen 15 april naar Brisbane. Wat is Sydney toch een geweldige stad. Het heeft vrijwel alles: een leuk en levendig centrum (combinatie van Manhattan, Londen en San Francisco), geweldige winkels met de hipste kleding, stranden, prachtige uitzichten, parken, indrukwekkende haven, mooie restaurants en gezellige café's, vriendelijke mensen en meer.... Ook eventjes raar is dat je zover weg weer veel blanke mensen hebt.....En dat allemaal aan de andere kant van de wereld.

Wat is het geheim van de Australische Ugg?

Het was moeilijk kiezen. Waar beginnen we in Sydney? Jolande, Guusje en Roosje wisten het wel: eerst op zoek naar de echte Australische Uggs, je weet maar nooit of je daar later nog tijd voor hebt. We hebben ze op de eerste dag al gevonden en met een mooie ferrytocht langs de Harbour Bridge en het Opera house was deze dag geslaagd.
Vervolgens op 1e Paasdag naar Wildlife World om kennis te maken met die vreemde Australische dieren, handig bij elkaar midden in het centrum! Welke hebben we gezien: Koala's (slapen 18 uur per dag), Kangaroo's, hele giftige slangen, een grote jungle vogel, en verschillende hagedissen. Om ook ervaring op te doen met het Australische wegennet hebben we op 2de paasdag een auto gehuurd. Fred moet straks immers de grote camper veilig rond kunnen rijden. Ook een perfecte manier om naar de beroemde Blue Mountains te gaan. Vrolijk vertrokken we, voor de rit van 1,5 uur om te beginnen door een paar leuke buitenwijken van de stad. Onderweg reden we langs een orginele Uggs country shop. Daar hoorden wij het geheim van de Uggs!

Een Ugg is gewoon iedere schoen gemaakt van schapenvacht. Ze komen niet alleen uit 20 australische fabrieken, maar vooral via Australie uit China! De allerhipste (die we kennen uit Nederland) komen zelfs uit Amerika en zijn gemaakt in China!

Gelukkig: made in China betekent toch 'echte' Uggs.

Grey Mountains.

Bij aankomst in de Blue Mountains: Katoomba, wachtte ons een kleine teleurstelling. Er was geen Blue Mountain te zien bij Echo Point en ook geen enkele Sister (er zijn er drie). Hoe kon dat? De mountains waren niet afgegraven en ook de grote hoeveelheid Japanse toeristen stond niet voor onze neus. Nee, het weer was veranderd naar regen en erger: dikke MIST. Wij zagen 1 grote grijze wolk en het zicht was minder dan 5 meter, dus hup weer terug naar de stad. Door de stromende regen vonden we een leuk tapas restaurant terug in Sydney.

De volgende dag was prachtig met een blauwe lucht en zon.: op naar het meest beroemde strand in Australie: Bondi Beach. Grote surf golven en een mooi zandstrand: en tussen de vlaggen blijven anders komen de mooie bruine gespierde Bondi Baywatchen naar je toe!! Begrijpelijk was het dringen net buiten de vlaggen!! Na spelen in de golven gaan we naar the Gap bij Watsons bay een mooi uitkijkpunt, waar de Pacific krachtig tegen de rotskust beukt. Na Fish en chips weer terug naar het hotel.

Als uitsmijter gaan we op de vertrekdag in de vroege morgen nog een keertje naar het Sydney Operahouse.

Sydney een prachtige stad (ja, we blijven het herhalen) het heeft alles. Maar 1 nadeel: te ver van Europa!!

Brisbane en Koala's

Dan volgt de vlucht naar Brisbane, waar we nu in een andere sfeer zitten: een backpackers resort met hoofdzakelijk jongeren. We hebben wel een gezellige 4 persoons slaapzaal voor onszelf. Voor Jolande en Fred veel terugkerende jeugdherinneringen. Je hebt natuurlijk de tijd van je leven als je hier als twintiger rond kunt trekken.

Ben je in Australie geweest, zonder een Koalaatje te hebben geknuffeld? Nee, dus op donderdag brengen we een bezoek aan het Koala Sanctuary (opvangcentum). Zowel de Koala's als de Kangaroos zijn hier niet bang voor mensen en kon er volop worden geknuffeld, met foto's en al. Een echte aanrader dit Lone Pine Koala Sanctuary.

Bikini

Op de terugweg komen we per ongeluk in een Brisbane shopping mall. We weten het nu zeker: als je een leuke bikini nodig hebt moet je absoluut in Australie zijn. Onthoud dit, want de Nederlanse zomer komt eraan. Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we verder met de camper. Opweg naar het moois van de Sunshine coast.

Groetjes en Kusjes,

Fred, Jol, Guusje met nieuwe bikini en Uggs en Roosje met nieuwe Uggs.

Ed, Connie en Niek

we genieten van jullie reisverhalen; wat een mooi avontuur. We vinden het extra leuk om over Australie te lezen omdat we zelf daar hebben rondgetrokken. Ik was er zelfs enkele weken geleden nog en heb ook geshopt in het centrum van Brisbane. Heel veel plezier nog in Australie; het is een prachtig land!
groetjes Ed, Connie en Niek

Dinie

He, weten jullie toch wel dat ik op 29 april jarig ben???
Dat is een droom van mij australie of Canada. Ooit........................................
Dikke kus, hhvvj, xxxxxxx

corrien

hallo lieverds, wat een heerlijke verhalen,ben zo benieuwd, ik wil ook al zo lang daar heen, geniet er verschrikkelijk van,want voor je het weet, zijn jullie weer terug!, wat ik natuurlijk wel heel fijn vind!! liefs Corrien xxxxx

John laarmans

Telkens de nieuwe landen, indrukken etc; een echte reisroman. Erg boeiend! Groeten.

sem Teunis

Hoi Roosje,
Vind je het leuk om daar te zijn?
Als ik de foto's zie denk ik van wel!
Groetjes Sem
Wat vliegt de tijd.
Gelukkig lijk je dubbel te leven als je reist.
Al die indrukken.... Leuk om met jullie mee te lezen.
Geniet nog even, en straks weer naar Breda waar alles ongeveer hetzelfde is gebleven.
Groet Coline

Paulien

Lieve Roosje,
Super zeg! Ik ben benieuwd naar je nieuwe Uggs! Maar die zal ik in de klas straks vast wel een keertje zien. Wij zijn hier de weken al aan het aftellen totdat je terug bent! Het duurt gelukkig niet zolang meer. Geniet nog van jullie laatste weken op reis!
Liefs juf Paulien

Luka

zo roos ik zie je bijna weer.ik ga op vakantie naar
Frankrijk. Nu ga ik hockey. liefs luka

Marianne

xx